Mierniki zużycia paliwa są produkowane w następujących odmianach: MD-K1 do lokomotywy SM42, oraz MD-K3 do lokomotyw SM48 i ST44. Podobnie jak urządzenia przedstawione powyżej posiadają możliwość odczytu informacji o zużytym paliwie miejscowo oraz zdalnie po zamontowaniu modułu elektronicznego.
Miernik MD-K1 występuje także w odmianie handlowej pod nazwą zespołu paliwowego ZP-L1. Parametry techniczne obydwu urządzeń są identyczne.
Miernik MD-K1 (ZP-L1) instalowany jest na ssaniu przed pompą zasilającą, natomiast miernik MD-K3 łączy się z przewodami tłoczenia i powrotu paliwa za filtrami dokładnego oczyszczania.
TABELA
Mierniki oprócz podstawowej funkcji dokładnego pomiaru zużycia paliwa przez jednostki napędowe lokomotyw posiadają także funkcje dodatkowe takie jak:
- wybór zasilania w paliwo poprzez jeden z dwóch filtrów głównych z równoczesnym odcięciem drugiego (tylko MD-K1, ZP-L1)
- przełączenie obiegu paliwa w celu pominięcia zespołu pomiarowego, co stwarza możliwość pracy silnika w razie awarii miernika. Funkcja ta jest realizowana w MD-K1, ZP-L1 poprzez zintegrowany w jednej obudowie z miernikiem zestaw zaworów, w MD-K3 do tego celu służy instalowany oddzielnie blok zaworów.
Szczegółowe dane techniczne i opisy montażu zawierają instrukcje techniczne dołączone do wyrobów.